måndag 21 april 2008

David Svensson


Wimmerströmska Gården
Tisdagen 15/7 kl 19:00

Lyssna på David Svensson.

Jag är en go kille på 19 (20 den 2 Juli) år född och uppvuxen i Jonsered en liten bit utanför Göteborg. Har alltid haft musik i blodet trorts att ingen annan i min familj spelar nåt instrument eller håller på med musik. Jag har alltid gillat att hålla på med musik speciellt att sjunga sen år 2001 köpte jag min första gitarr. Sen när jag lärde mig spela några ackord så började jag göra egna låtar och på den vägen är det. I högstadiet sjöng jag alltid på avslutningar och revyer. På gymnasiet läste jag estetiska programet musik på dergråden i Lerum. Under dem 3 åren lärde jag mig mycket och skrev en hel del låtar. Så som avslutning i 3:an hade jag en egen konsert med bara mina egna låtar.

Och nu går jag på Ingesunds Folkhögskola i Arvika. Min inspertion till min musik får jag från det verkliga livet saker jag vart med om och som jag känner det mesta i mina låtar handlar om mig själv. Mina musik förebilder är Lars Winnnerbäck Johnny Cash The Beatles och Bruce Springsteen och m.fl.

Inga kommentarer: