måndag 12 maj 2008

Jonas Pietikäinen














Wimmerströmska Gården

Torsdagen 10:e juli kl. 12.00

Jag heter Jonas Pietikäinen och är 20 år, jag kommer från Kiruna, en stad i Lappland. Jag började min musikkarriär med blockflöjt, men jag tyckte inte att det var så häftigt så jag slutade. Några år senare fick jag en gitarr och började på musikskolan i Kiruna. Jag var inte så seriös med övandet eftersom att jag inte tyckte om att spela akustisk gitarr, jag ville spela el-gitarr och vara lika tuff som Kurt Cobain. När jag började högstadiet träffade jag några killar som jag började spela med, vi fixade en replokal på Tusen Toner (en musikförening i Kiruna) och vi spelade mest punk. Jag spelade punk i olika band i 3 år och efter det sjöng jag ett litet tag i en hårdrocksgrupp och sen började jag med country. Så nu spelar jag mer akustisk gitarr än el-gitarr.


Lyssna på Jonas Pietikäinen

Inga kommentarer: